Social Icons

sobota 15. října 2011

Když si tak člověk čmárá...

Pastelky jsou úžasná věc. Pastelky, tužka a guma jsou mí kamarádi a to už po dlouhatánskou dobu. Už jako malá jsem milovala omalovánky. Měli jsme jich doma obrovskou hromadu a já jsem celý den vymalovávala. Pak přišla éra fixek. Jenže fixky dokážou často zradit. Sice se nezlomí, ale brzy se vypíší. Navíc dělají příšerné mapy, nedá se s němi pořádně stínovat, prostě jsou na houby. Proto v poslední době fixy nijak nepoužívám, prostě je nemám ráda. Zato pastelky používám čím dál častěji. Když jsem začínala s pořádným kreslením doma (už si nečmáráte jen tak z nudy... dobře, čmáráte si jen tak z nudy, ale většinou víte, co chcete nakreslit...), používala jsem ze začátku nejdříve tužku nebo uhel. To bylo poměrně jednoduché a vyhovovalo mi to. Jenže u některých obrázků je to taky na houby. Potřebují být barevné, aby vynikly všechny detaily, vyšla najevo podstata obrázku a také to, jestli mají být optimistické nebo naopak pesimistické. A tak jsem začala vybarvovat pastelkama. Tím se toho dá hooodně moc zkazit. Můžete přetáhnou, splést si barvu nebo se vám to vybarvení prostě nelíbí a ve většině případů to nejde vygumovat. První pokusy dopadly špatně. Litovala jsem, že jsem to nenechala pouze černobílé. Ale po troše cviku už to bylo lepší, stálo to za to. Dodnes se mi daří vybarvováním věci kazit, ale častěji se mi to zase vybarvené líbí daleko víc, takže ten risk za to stojí. Důležité je mít pořádné ozeřávátko!!! (té nesmyslné věty na závěr si nevšímejte, jsem trochu mimo, to ta vonná tyčinka s vůní vanilky, kterou jsem si tady zapálila...)

Tenhle obrázek mám rozkreslený už hoodně dlouho, jenže pořád nemám čas ho dodělat. Zatím je to jen tužkou, z části momentálně obtažené, pak se vrhnu na vybarvování (samozřejmě pastelkama). Zatím tam pastelka není, ale chtěla jsem sem hodit nějaký obrázek, pokud možno nový, takže pokud můj blog neznáte, tak nějaké další obrázky mám ve složce Moje kresby, kde už jsou převážně vybarvené pastelkama... Jinak se nemůžu rozhodnout, jakou barvou mu vybarvím ten obleček... Teď především pro ty, co Kuro znají, aby poradili, jakou barvou mu mám vybarvit hadry (je to někdy po smrti Madam Red...).




Nákres

Až to dodělám, dám sem konečnou verzi, ale to si asi ještě chvilku počkáte...

Žádné komentáře:

Okomentovat